Wybór platformy ecommerce

Wybór platformy ecommerce w organizacji jest wyborem niezmiernie ważnym i kluczowym. Jeśli zastanawiamy się na jaką platformę ecommerce należy się zdecydować, warto na początek zapoznać się z najbardziej rozpoznawalnymi możliwościami. Przede wszystkim, należy pamiętać że platforma ecommerce powinna być przyjazna dla wyszukiwarek pracujących pod silnik SEO – powinna być więc „SEO Friendly”. Jeśli zdecydujemy się na wybór takiej platformy, będziemy mogli z łatwością optymalizować wprowadzane przez nas teksty pod pozycjonowanie w taki sposób, aby były one wyświetlane jako jedne z pierwszych w najpopularniejszych wyszukiwarkach internetowych.

Na co zwracać uwagę przy wyborze platformy e-commerce?

Przede wszystkim na to, czy jest ona, tak jak zostało to napisane wyżej, „SEO Friendly”. Platforma spełniająca ten warunek cechować się będzie kilkoma ciekawymi możliwościami, takimi jak ustawianie adresów URL pod wyszukiwarki internetowe, możliwość formatowania tekstu za pomocą kodu BBC, optymalizacją metadanych, realizacją wielu przekierowań jednocześnie, niedopuszczaniem do duplikowania treści czy wdrażaniem tak zwanych linków kanonicznych. Ponadto, ważne jest aby UI takiej platformy było przyjazne administratorowi, tudzież osobie zarządzającej platformą. Program powinien być przejrzysty i łatwy w obsłudze, co przełoży się na efektywność pracy w systemie ecommerce. Optymalizacja znajdujących się na platformie treści powinna być szybka i łatwo dostępna, natomiast nadawanie uprawnień innym użytkownikom powinno znajdować się w widocznym miejscu. Wybrana przez nas platforma ecommerce powinna udostępniać nam możliwość do łatwego i szybkiego edytowania plików/tekstów na stronach za pośrednictwem panelu CMS, dostosowana powinna być ona pod pozycjonowanie SEO, posiadać powinna również swój własny hosting – dzięki temu unikniemy dodatków opłat wynikających z utrzymywania sklepu internetowego. Niezwykle ważna jest jednak przyjazność interfejsu dla użytkownika, o czym nie można zapominać.